makroni goreng





Ni la gmbr makroni goreng hasil dr aku masak..ase malu lak nk gtaw ni first time aku masak makroni goreng..hehehe..tp xkisah.yg pnting best.Resepi nye aku men agak je..sblm tu aku xtaw cmne nk start..nk tny ma,tkot die mrh lak..time die nk ajar masak,aku lari..hehehe..pikir punye pikir,kuar la ilham cara2 nk msk dr kenangan silam..hehehe..ni sbb dulu aku slalu lepak dapur mak spupu aku.die jual mee goreng..so aku igt dlm igt, aku pn dgn lafaz bismillah start memasak...Mula2 tu agak risau gak..kot la xsedap..so, aku wak sket je..pas masak tu aku ajak ain mkn skli..konon nye nk share kegembiraan aku yg b'jaya msk makroni goreng nie..hohoho..so, pe p'dapat ain eh?

Korang nk taw pe resepi nye?jom check it...
Tuk mkn 3 org ckup2..xde tmbh2..

bhn2 nye ;
  • makroni 100g
  •  nk seketol dada aym (yg bli kt tesko tu..rm2.80 jer) dipotong dlm bntuk kiub kck2..
  • sayur-sayuran yg korang rase nk mkn
  • 2 ulas bwg puteh di ketok
  • 2 biji lada burung (klo korang nk rs pedas la)
  • sparuh packet chili giling
  • sdikit sos tomato
  • sdikit kicap manis
  • gula n garam secukup rasa
  • xde ajinomoto (aku xsuka.klo korang nk xkesah)
skang cara2 nye lak ;
  1. Rebuskan makroni sehingga mendidih..then tapis.
  2. Panaskan sedikit minyak..tumis bwg puteh n lada burung..bile da kuar bau wangi, korang masukkan chili giling lak..then msukkan ayam td dan gaulkan sebati smpai ayam tu msk btol2.
  3. Msukkan sayur dan makroni..gaul smpai sebati.
wah..senangkan..best!!
1 comments:

po cacing krawit jah...
eeiiii...
geli nk make...
wakakawakaka


Post a Comment

About Me

My photo
Nothing special about me..

people say


ShoutMix chat widget

Followers

kamu pelawat ke?

Daisypath Anniversary tickers

Blog-GempaQ

My Blog List